慢塔

It’s complicated
Hotel California - Eagles

最近钟爱怀旧风呢,还记得第一次听这首加州旅馆的时候还是在父亲的车上,紧邻着一首欢快的乡村音乐。那种沉重的感觉现在听起来还是那么熟悉,这是一首代表了曾经一群人的记忆的音乐。在那个流行彩铃的年代,加州旅馆成为那个时候最火的外文彩铃,在接下来的两年的时间里一直占据着榜首的位置,直达彩铃被潮流隐没。

(歌词来自网易云音乐)

On a dark desert highway

行驶在昏黑的荒漠公路上

cool wind in my hair

凉风吹过我的头发

warm smell of colutas

温馨的大麻香

rising up through the air

弥漫在空气中

Up ahead in the distance

抬头遥望远方

I saw a shimmering light

我看到微弱的灯光

My head grew heavy and my sight grew dim

我的头越来越沉,视线也变得模糊

I had to stop for the night

我不得不停下来过夜

there she stood in the doorway

她站在门口那儿招呼我

I heard the mission bell

我听到远处教堂的钟声

and I was thinking to myself

我在心里对自己说

this could be heaven or this could be hell

这里可能是天堂也可能是地狱

then she lift it up a candle

然后她点燃了蜡烛

and she showed me the way

给我引路

there were voice down in corridor

沿着走廊传来阵阵说话声

I thought I heard them say.....

我想我听到他们在说

welcome to the hotel cCalifornia

欢迎来到加州旅馆

such a lovely place

如此美丽的地方

such a lovely face

多么可爱的的面容

plenty of rooms at the hotel California

加州旅馆有充足的房间

any time of year

一年的任何时候,

you can find it here

你都能在这找到房间

her mind is tiffary-twisted

她的心为珠宝所扭曲

she godthe mercedes-bens

她拥有豪华奔驰车

she got a lot of pretty pretty boys

她有许多漂亮的小伙子

that she calls friends

她称之为朋友

how they dance in the courtyard

他们在庭院里翩翩起舞

sweet summers sweat

夏日的香汗伶俐

some dance to remember some dance to forget

有些舞是为了回忆

so I called up the captain

而有些舞是为了忘却

please bring me my wine, he said:"

于是我叫来领班

we haven't had that spirit

请给我来些酒

here since nineteen sixty nine

他说我们这不供应列酒从1969年起

and still those voises are calling from far away

远处仍然传来他们的话语

wake up in the middle of the night

在半夜把你吵醒

just to hear them say....

只听到他们在说

welcome to the hotel California

欢迎到加州旅馆来

such a lovely place

如此美丽的地方

such a lovely face

多么可爱的的面容

they live in'it up in the hotel California

他们在加州旅馆尽情狂欢

what nice surprise

好得令人吃惊

bring your alibis

使你有来到这的借口

mirrors on the celling

天花板上镶嵌着的镜子

the pink champagne on ice,and she said:"

冰镇着的粉色香槟

we are all just prisoners here

她说我们都是这的囚徒

of our own device

但是是我们自愿的

and in the master's chambers

在主人的卧房里

they gatheres for the feast]

他们为宴会聚在一起

they stab it with their steely knives

他们彼此间用钢刀相互砍杀

but they just can't kill the beast

但他们甚至不能杀死野兽

last thing I remember

我所记得的最后一件事

I was running for the door

是我跑向门口

I had to find the passage back

我必须找到来时的路

to the place I was before

回到我过去的地方

relax said the night man

守夜人说放宽心

we are programmed to receive

我们只是照常接待

you can check out any time you like

你想什么时候结帐都可以

but you can never leave

但你永远无法离去


评论

热度(1)